Miljøvenligheden har taget over – og giver gode muligheder for din virksomhed

n14

Grønne penge

Der kan ikke herske tvivl længere – i Danmark vil vi gerne være miljøvenlige. Og langt de fleste af os vil også rigtigt gerne bruge nettet mange timer om dagen, både når vi er på arbejde såvel som derhjemme.

Og når du kobler disse ting sammen, så ser man faktisk en tydelig sammenhæng mellem det digitale indhold, som forbrugere møder og så miljøvenlighed. Det kan give bonus for dig, som skal udføre digital markedsføring i dette nye klima!

Grøn branding er god

I dag er grøn branding en utroligt spændende mulighed for at vise, at bæredygtighed faktisk er vigtigt for din virksomhed og de produkter, som I leverer. 

For vi ser, mere end nogensinde før, at brandingen aktivt bliver vinklet i den miljømæssige retning. For eksempel er solfilm ikke bare noget, som beskytter dig fra solen – det gør også, at man ikke skal bruge så mange penge på aircondition. Det må da netop være et fantastisk salgspunkt til de miljøvenlige i blandt os, når de leder efter måder at nedsætte energiforbruget. Det er derfor, at Solfilm.dk brander deres produkter på den måde.

Markedsføring og fortjeneste

Søgeordene er også blevet klimabevidste

Mere end nogensinde før ser vi, at SEO ikke rigtigt kan komme udenom at skulle arbejde med de grønne keywords. For i dag, så er det at være grøn ikke bare lige noget, som man kan skrive lange paragraffer om – hvis du vil have det ud, så skal det integreres i din strategi.

Så uanset, om du samarbejder med et SEO firma eller laver din søgeordsstrategi selv, så bør du tænke det ind. Ord som ”grøn”, ”miljøvenlig” eller ”økologisk” bruges mere og mere af forbrugerne, og det skal du da udnytte!

Klimavenlighed

Husk, at bæredygtighed kan være meget forskelligt

I den moderne forståelse af bæredygtighed, så er der tre aspekter – miljømæssig bæredygtighed, social bæredygtighed og økonomisk bæredygtighed.

Den miljømæssige giver sig selv – at passe på jorden og dens ressourcer, og den økonomiske bæredygtighed handler om at tjene, så virksomheden kan overleve. Den sociale bæredygtighed overses dog alt for tit.

For den handler om at skabe et socialt miljø i lokalområdet og på arbejdspladsen, hvor der er plads til alle, hvor der arbejdes sammen, og hvor der promoveres gode, sammenhængende værdier for alle.

Og mange virksomheder gør i dag dette – så hvorfor ikke markedsføre sig på det? Det er god PR at beskrive, hvordan I arbejder sammen med lokalområdet, hvordan medarbejderne får de bedste muligheder, og hvordan I aktivt hjælper de mennesker, som virksomheder rører.

Så hvad end I tager praktikanter ind, giver gratis prøver på produkter og services ud eller som firma hjælper med frivillige arrangementer, så kan det bruges! Skriv det op og inkluder det, for så får I flere facetter af bæredygtighed med i jeres markedsføring.